Najczęstsze pytania – FAQ

1. Vethoven jest aplikacją online, więc co w sytuacji gdy chwilowo nie będę miał Internetu?

ODPOWIEDŹ: Jeśli to będzie chwilowy brak internetu to aplikacja nie przestaje działać, technologia w jakiej jest wykonana Microsoft Silverlight umożliwia dalszą pracę nawet bez dostępu do internetu, przy czym wprowadzone dane będą wysłane dopiero na serwer zdalny w momencie ponownego połączenia. Vethoven raczej nie nadaje się do pracy jeśli przez większość czasu nie ma dostępu do internetu. Warto jednak zauważyć, że dostępność Internetu jest bardzo wysoka i jeśli brakuje internetu to jest to co najwyżej chwilowa awaria a na takie chwilowe braki program jest przygotowany.


2. Jak wygląda wielostanowiskowość? czyli logowanie na kilku stanowiskach/komputerach do programu? czy w jednym gabinecie mogę pracować ja, gdy w innym pracuje koleżanka, obie jesteśmy zalogowane i wprowadzamy wizyty?

ODPOWIEDŹ: Tak, Vethoven ma w standardzie wersję wielostanowiskową i nie trzeba za to dodatkowo płacić.  Oznacza to że można się logować z różnych komputerów i to na kliku stanowiskach. Możesz pracować w jednym gabinecie na komputerze, podczas gdy na drugim komputerze w drugim gabinecie pracuje inna osoba. Ponieważ program jest udostępniany przez internet to nie ma ograniczeń znanych z programów instalowanych z płyty CD na lokalnych komputerach (wtedy program działa tylko na jednym komputerze) Cechą, którą odróżnia Vethovena od aplikacji starszej generacji ( typ Desktop) jest możliwość swobodnego korzystania z programu z każdego gabinetu lokalizacji bez budowania lokalnej sieci informatycznej, pod warunkiem dostępu do Internetu.


3. Dane przechowywane są poza moim komputerem na serwerze zewnętrznym! To chyba nie jest bezpieczne? Czy będę musiał dodatkowo archiwizować dane na swoim komputerze?

ODPOWIEDŹ: Przechowywanie danych na serwerze zewnętrznym jest bardziej bezpieczne niż przechowywanie danych na lokalnym komputerze w lecznicy. Wygląda to mniej więcej tak samo jak w bankowości internetowej serwery znajdujące się w internecie mają znacznie więcej zabezpieczeń niż zwykłe komputery używane przez lekarzy weterynarii. Znacznie łatwiej jest się włamać do komputera w lecznicy i wykraść dane niż do serwerowni z wieloma profesjonalnymi zabezpieczeniami. W efekcie przy zachowaniu standardowych środków ostrożności, takich jak nie udostępnianie danych do logowania, nie ma możliwości wejścia na cudze konto. Natomiast jeśli chodzi o archiwizację danych to jest ona wykonywana w Vethovenie automatyczna, wynika to ze specyfikacji oprogramowania działającego w trybie online i nie musisz dodatkowo archiwizować plików.


4. Czy po zakończeniu umowy jest możliwość wyeksportowania danych wprowadzonych do systemu podczas trwania umowy?

ODPOWIEDŹ: Tak, na życzenie klienta wyeksportujemy dane wprowadzone do systemu w uniwersalnym formacie i przekażemy je na nośniku danych (płyta CD). Wystarczy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta firmy Blue Vet Sp. z o.o., następnie płyta zostanie przekazana osobie upoważnionej ze strony Lecznicy. Warto podkreślić, że dbamy o poufne informacje, dane osobowe i handlowe, chroniąc Państwa dorobek przed wszelkimi szkodliwymi działaniami osób trzecich, zarówno w trakcie jak i po zakończeniu współpracy. Nie upoważnione osoby nie mogą samodzielnie eksportować danych z programu.


5. Na jaki okres jest zawierana umowa na dostęp do oprogramowania? Czy można rozwiązać umowę wcześniej?

ODPOWIEDŹ: Umowa jest zawierana na 24 miesiące, a umowę można wypowiedzieć z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Jeśli jednak klient korzysta z promocji i otrzymał upusty od cen podstawowych to w przypadku rozwiązania umowy przed okresem umownym, zobowiązany będzie do wyrównania opłat do cen podstawowych (bez promocji).


6. Czy program Vethoven działa na internecie tzw. mobilnym oferowanym przez sieci telefonii komórkowej?

ODPOWIEDŹ: Jak najbardziej Tak, ale warto sprawdzić przepustowość połączeń internetowych jednym z dostępnych testerów np tutaj  Jeśli Twoja prędkość pobierania jest powyżej 1 Mb/s to śmiało możesz korzystać z programu w Twojej sieci komórkowej. Aby pracować w pełni stabilnie to zalecamy stałe łącze internetowe na kablu lub na lokalnej sieci radiowej.


7. Jakie warunki musi spełniać komputer i internet abym mógł swobodnie na nim działać?

ODPOWIEDŹ: Zalecamy komputery/laptopy klasy PC :

minimalnie z systemem operacyjnym Windows XP + przeglądarka Internet Explorer 8 z Silverlight 5 (1GB RAM, Procesor 2,5GHz), matryca 15′ (1280×800), internet 1 Mb/s

optymalnie z systemem operacyjnym Windows VISTA, 7 lub 8 + przeglądarka Internet Explorer 9, 10 z Silverlight 5 (3 GB RAM, Procesor dwurdzeniowy), matryca 17′ (1440×900), internet 4 Mb/s